شیائومی بدون شک یکی از بزرگترین شرکتهای فناوری جهان است. این تولید کننده چینی رشد سریع خود را نه تنها مدیون محصولات موفق، بلکه استراتژیهای قیمت گذاری تهاجمی خود است. با این حال، اگرچه نسبت ارزش به پول بالا و حاشیه سود کم محصولات به رشد شیائومی کمک کرده است، اما گزارشهای مالی چندان مطلوب نبوده است.
در نتیجه، این شرکت اخیراً استراتژی خود را برای تمرکز بر افزایش حاشیه سود و تغییر به سمت دستگاههای گرانتر تغییر داده است. ظاهراً این تغییر مؤثر بوده، زیرا سود شیائومی در سه ماهه دوم به دلیل فروش بالای گوشیهای هوشمند ممتاز دو برابر شده است. با این حال، خطر همچنان پابرجاست.
شیائومی گزارشهای مالی سه ماهه دوم سال را منتشر کرد. علیرغم مواجهه با چالشهای متعدد، این شرکت موفق به کسب موفقیت شده است. مجموع درآمد غول فناوری در این سه ماهه به 67.4 میلیارد یوان افزایش یافت که نشان دهنده رشد 13.2 درصدی نسبت به سه ماهه قبل است. این امر در صنعت فناوری رقابتی قابل توجه است. از نظر سودآوری، شیائومی سود خالص 5.1 میلیارد یوان را گزارش کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 147 درصد افزایش چشمگیر داشته است. این مقدار بالاترین سود فصلی این شرکت از سه ماهه چهارم سال 2021 است.
این شرکت موفق شد در بخشهای مختلف کسبوکار خود از جمله گوشیهای هوشمند، محصولات اینترنت اشیا و خدمات اینترنتی به حاشیه سود ناخالص ۲۱ درصدی دست یابد. این عدد بالاترین میزانی است که تا به حال بوده است، که نشان دهنده پرتفوی سودآورتر است. کسبوکار گوشیهای هوشمند شیائومی در این سهماهه بسیار خوب عمل کرده و حاشیه سود ناخالص 13.3 درصدی را نشان میدهد که بالاترین میزان تا به امروز است. درآمد گوشیهای هوشمند نسبت به سه ماهه گذشته 4.6 درصد افزایش یافته و به 36.6 میلیارد یوان رسیده است.
فراتر از تلفنهای هوشمند، بخش IoT و محصولات سبک زندگی نیز شاهد افزایش درآمد 12.3 درصدی در سال بوده که در مجموع به 22.3 میلیارد یوان رسیده است. حاشیه سود ناخالص در اینجا 17.6٪ بود. خدمات اینترنتی بخش مهمی از اکوسیستم شیائومی هستند و ناامید نشدند. این بخش با 6.8 درصد افزایش درآمد در سال به 7.4 میلیارد یوان رسید. حاشیه سود ناخالص برای این بخش 74.1 درصد بود.
به طرز چشمگیری، شیائومی توانست کل موجودی خود را به 38.5 میلیارد یوان کاهش دهد که کاهشی 33.5 درصدی نسبت به سال گذشته دارد. هزینههای کلی شرکت نیز کاهش یافته و با 2.3 درصد کاهش در سال به 10.2 میلیارد یوان رسید. هر دو معیار کارایی و مدیریت هزینه بیشتری را نشان میدهند. در نهایت، ذخایر نقدی به رقم بی سابقه 113.2 میلیارد یوان رسید که به شیائومی منابع کافی برای تحقیق و توسعه و خریدهای استراتژیک آینده را میدهد.
زیرمجموعه شیائومی، Huami، ساعت هوشمند گرد جدیدی را به نام Verge آمازفیت رونمایی کرد. این شرکت ادعا میکند ساعت هوشمند جدیدش میتواند با پیگیری مداوم ضربان قلب و حتی استفاده گاه به گاه از GPS (از GLONASS نیز پشتیبانی میشود) 5 روز شارژ نگه دارد. این ساعت مجهز به NFC نیز میباشد که میتواند در …
شیائومی در کنفرانس سالانه در سال 2017، در ماه ژوئن ناین بات پلاس را به طور رسمی رونمایی کرد. علاوه بر ارتقاء عملکرد کامل خود، ناین بات پلاس از دوربین “Xiaomi gimbal” پشتیبانی می کند. امروز، شیائومی در نهایت دوربین gimbal خود را با قیمت 1499 یوان (226 دلار) به بازار عرضه کرد و در …
به تازگی در پلتفرم یوپین شیائومی چراغی به نام چراغ Midian راه اندازی شده است که یک ابزار کارآمد بوده و قادر است فضای مناسبی را برای موقعیتهای مختلف ایجاد کند. این لامپ در عین حالی که طراحی قدیمیای دارد به یک بلندگوی بلوتوث که توسط برند Midian تولید شده است، مجهز میباشد. لامپ نوآورانه …
رابط کاربری MIUI 12 اولین بار در اواخر ماه گذشته در آوریل توسط شیائومی راه اندازی شد، و بدنبال آن هفته گذشته راه اندازی ویژه جهانی آن صورت گرفت. بیشتر دستگاههای واجد شرایط در چین طی یک ماه نسخه بتا را دریافت میکنند. به نظر میرسد این شرکت با انتشار هر نسخه جدید، اشکالات را …
سود شیائومی در سه ماهه دوم از فروش گوشیهای هوشمند ممتاز دو برابر شد
شیائومی بدون شک یکی از بزرگترین شرکتهای فناوری جهان است. این تولید کننده چینی رشد سریع خود را نه تنها مدیون محصولات موفق، بلکه استراتژیهای قیمت گذاری تهاجمی خود است. با این حال، اگرچه نسبت ارزش به پول بالا و حاشیه سود کم محصولات به رشد شیائومی کمک کرده است، اما گزارشهای مالی چندان مطلوب نبوده است.
در نتیجه، این شرکت اخیراً استراتژی خود را برای تمرکز بر افزایش حاشیه سود و تغییر به سمت دستگاههای گرانتر تغییر داده است. ظاهراً این تغییر مؤثر بوده، زیرا سود شیائومی در سه ماهه دوم به دلیل فروش بالای گوشیهای هوشمند ممتاز دو برابر شده است. با این حال، خطر همچنان پابرجاست.
شیائومی گزارشهای مالی سه ماهه دوم سال را منتشر کرد. علیرغم مواجهه با چالشهای متعدد، این شرکت موفق به کسب موفقیت شده است. مجموع درآمد غول فناوری در این سه ماهه به 67.4 میلیارد یوان افزایش یافت که نشان دهنده رشد 13.2 درصدی نسبت به سه ماهه قبل است. این امر در صنعت فناوری رقابتی قابل توجه است. از نظر سودآوری، شیائومی سود خالص 5.1 میلیارد یوان را گزارش کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 147 درصد افزایش چشمگیر داشته است. این مقدار بالاترین سود فصلی این شرکت از سه ماهه چهارم سال 2021 است.
این شرکت موفق شد در بخشهای مختلف کسبوکار خود از جمله گوشیهای هوشمند، محصولات اینترنت اشیا و خدمات اینترنتی به حاشیه سود ناخالص ۲۱ درصدی دست یابد. این عدد بالاترین میزانی است که تا به حال بوده است، که نشان دهنده پرتفوی سودآورتر است. کسبوکار گوشیهای هوشمند شیائومی در این سهماهه بسیار خوب عمل کرده و حاشیه سود ناخالص 13.3 درصدی را نشان میدهد که بالاترین میزان تا به امروز است. درآمد گوشیهای هوشمند نسبت به سه ماهه گذشته 4.6 درصد افزایش یافته و به 36.6 میلیارد یوان رسیده است.
فراتر از تلفنهای هوشمند، بخش IoT و محصولات سبک زندگی نیز شاهد افزایش درآمد 12.3 درصدی در سال بوده که در مجموع به 22.3 میلیارد یوان رسیده است. حاشیه سود ناخالص در اینجا 17.6٪ بود. خدمات اینترنتی بخش مهمی از اکوسیستم شیائومی هستند و ناامید نشدند. این بخش با 6.8 درصد افزایش درآمد در سال به 7.4 میلیارد یوان رسید. حاشیه سود ناخالص برای این بخش 74.1 درصد بود.
به طرز چشمگیری، شیائومی توانست کل موجودی خود را به 38.5 میلیارد یوان کاهش دهد که کاهشی 33.5 درصدی نسبت به سال گذشته دارد. هزینههای کلی شرکت نیز کاهش یافته و با 2.3 درصد کاهش در سال به 10.2 میلیارد یوان رسید. هر دو معیار کارایی و مدیریت هزینه بیشتری را نشان میدهند. در نهایت، ذخایر نقدی به رقم بی سابقه 113.2 میلیارد یوان رسید که به شیائومی منابع کافی برای تحقیق و توسعه و خریدهای استراتژیک آینده را میدهد.
منبع
مطالب مرتبط
ساعت Verge آمازفیت شیائومی با صفحه نمایش OLED گرد، سنسور ضربان قلب و GPS معرفی شد
زیرمجموعه شیائومی، Huami، ساعت هوشمند گرد جدیدی را به نام Verge آمازفیت رونمایی کرد. این شرکت ادعا میکند ساعت هوشمند جدیدش میتواند با پیگیری مداوم ضربان قلب و حتی استفاده گاه به گاه از GPS (از GLONASS نیز پشتیبانی میشود) 5 روز شارژ نگه دارد. این ساعت مجهز به NFC نیز میباشد که میتواند در …
دوربین ناین بات پلاس شیائومی با تثبیت کننده مکانیکی تصویر سه محوره
شیائومی در کنفرانس سالانه در سال 2017، در ماه ژوئن ناین بات پلاس را به طور رسمی رونمایی کرد. علاوه بر ارتقاء عملکرد کامل خود، ناین بات پلاس از دوربین “Xiaomi gimbal” پشتیبانی می کند. امروز، شیائومی در نهایت دوربین gimbal خود را با قیمت 1499 یوان (226 دلار) به بازار عرضه کرد و در …
چراغ Midian در یوپین شیائومی راهاندازی شد
به تازگی در پلتفرم یوپین شیائومی چراغی به نام چراغ Midian راه اندازی شده است که یک ابزار کارآمد بوده و قادر است فضای مناسبی را برای موقعیتهای مختلف ایجاد کند. این لامپ در عین حالی که طراحی قدیمیای دارد به یک بلندگوی بلوتوث که توسط برند Midian تولید شده است، مجهز میباشد. لامپ نوآورانه …
شیائومی ویژگی اسکرین شات جزئی را به MIUI 12 اضافه میکند
رابط کاربری MIUI 12 اولین بار در اواخر ماه گذشته در آوریل توسط شیائومی راه اندازی شد، و بدنبال آن هفته گذشته راه اندازی ویژه جهانی آن صورت گرفت. بیشتر دستگاههای واجد شرایط در چین طی یک ماه نسخه بتا را دریافت میکنند. به نظر میرسد این شرکت با انتشار هر نسخه جدید، اشکالات را …