شیائومی به لطف گوشیهای خود که مقرون به صرفهاند و ارزش زیادی را نسبت به پول ارائه میدهند، محبوب شد. با این حال، همه چیز به تدریج برای این شرکت تغییر کرده است. در سال جاری، این شرکت (و دیگر برندهای آن) 44 محصول غیر تلفن را راه اندازی کردند که چهار برابر بیشتر از تعداد گوشیهای هوشمندی است که طی همین دوره عرضه کرده اند. در پایان سال، پیش بینی میکنیم که این رقم سه برابر خواهد شد.
ممکن است شیائومی در ابتدا به عنوان یک شرکت متعلق به گوشیهای هوشمند آغاز به کار کرده باشد، اما در چند سال گذشته، طوری رشد کرده که تبدیل به یک اکوسیستم بزرگ با محصولاتی از طبقهبندیهای مختلف شده است. این شرکت نه تنها سخت افزار میفروشد، بلکه خدماتی را برای این محصولات و پلتفرمی را برای آنها برای اتصال به یکدیگر به فروش میرساند.
شیائومی سود بسیار کمی را از فروش گوشیهای خود به دست میآورد. گزارش مالی سال گذشته آشکار کرد که درآمد اصلی این شرکت از خدمات اینترنتی و تبلیغات است. با کاهش بازار گوشیهای هوشمند، دلیل این امر که چرا شیائومی و Redmi تنها به دستگاههای گوشی همراه اکتفا نکردهاند معلوم میشود. داشتن نمونه کارهای متنوع، نوعی قانون نانوشته برای شرکتهای بزرگ است و در مواردی که یک بازوی کسب و کار ممکن است ضعیف باشد، دیگر بازوها میتوانند برای آن جبران کنند.
با استفاده از مدل کسب و کار فعلی، شیائومی میتواند به رشد پایگاه کاربری خود، حتی از طریق محصولات غیر تلفنی، بپردازد. تعداد خانوادههای زیادی وجود دارد که ممکن است گوشی شیائومی نداشته باشند اما دارای یک تلویزیون Mi، فیلتر هوا میجیا، پروژکتور میجیا و یا تهویه کننده هوای میجیا باشند. از آنجایی که بیشتر محصولات لوازم خانگی آن هوشمند هستند، صاحبان دستگاه به طور خودکار به سیستم شیائومی متصل میشوند.
در تلاش برای رشد پایگاه کاربری خود، شیائومی چگونگی فروش محصولات به مصرف کنندگان را از طریق فروش آنلاین گرفته تا فروشگاههای فیزیکی که خریداران میتوانند به آنجا رفته و کار کردن با تعداد زیادی از محصولات را از نزدیک تجربه کنند، اصلاح کرده است. با این حال، هنوز هم زمانی که پای گوشیهایش به میان میآید کشمکشهایی با مشکلات تامین آن وجود دارد.
شیائومی در مدت کوتاهی خود را به خوبی ثابت کرده است. این غول چینی در حال حاضر دارای بزرگترین پلت فرم IoT در جهان میباشد و حریفی ندارد. هفته گذشته، صنعت نیمه رسانای خود را بازسازی کرد که منجر به تشکیل یک شرکت جدید شد که بر توسعه چیپهای AI و IoT، برای استفاده در محصولاتش، تمرکز خواهد کرد. Songguo، کسب و کار نیمه رسانای اصلی خود، به تمرکز بر روی پردازندههای گوشیهای همراه، ادامه خواهد داد.
با این حال، عقایدی وجود دارد که مدل کسب و کار فعلی شیائومی به این معنا نیست که مستعد به شکست نمیباشد. هنوز، بسیاری از مردم لوازم خانگی غیر هوشمند را خریداری میکنند و این بخش از بازار آن طور که بینی شده کاهش نیافته است. همچنین نگرانیهایی وجود دارد که سایر تولید کنندگان گوشیهای همراه میتوانند مدل کسب و کار خود را بدین صورت بازسازی کنند یا حتی با سازندگان لوازم خانگیای که قبلا تاسیس شدهاند همکاری کنند و شیائومی را به چالش بکشند.
یوپین شیائومی دو محصول جدید و بسیار عالی را برای گیمرها به فروشگاه خود افزوده است. اولین محصول، مانیتور منحنی HKC میباشد که در انواع 29 اینچی و 34 اینچی عرضه میشود و محصول دوم آن میز ایستاده الکتریکی Loctek برای گیمرها است. مانیتور منحنی HKC مانیتور منحنی HKC در دو اندازه 29 اینچ و …
شیائومی محصول جدیدی را به نام ورژن میجیا رطوبت سنج و دماسنج بلوتوث QingPing عرضه کرده است. این محصول ممکن است مانند محصولی که در گذشته دیدهاید به نظر برسد، زیرا این دیوایس نسخه ارتقا یافتهی دماسنج و رطوبت سنج دیجیتالی است که شیائومی در سال 2018 با قیمت ارزان 59 یوان (~ 9 دلار) …
فناوری همچنان زندگی روزمره ما را آسانتر میکند. کارهایی را که در گذشته زمان زیادی از ما میگرفتند، اکنون به لطف فناوری میتوان بسیار راحتتر انجام داد. امروزه دستگاههایی مانند ماشینهای لباسشویی و ظرفشویی به ما کمک میکنند شستشویی را که قبلاً ساعتها طول میکشید، در چند دقیقه انجام دهیم. جاروبرقیهای رباتی نیز به همین …
شیائومی یک دوربین داشبورد جدید به نام ورژن دید در شب DDPAI miniONE Dashcam را در پلتفرم Youpin راه اندازی کرده است. همانطور که از نام آن پیداست، این اولین دوربین داشبورد DDPAI نیست، بلکه این نسخه یک مدل ارتقا یافته با قابلیت دید در شب است. دوربینهای داشبوردی که قادر به ضبط فیلمهای واضح …
شیائومی 44 محصول متنوع را در تنها 3 ماه راه اندازی کرد، که نشان ميدهد این شرکت بیش از یک تولید کننده گوشیهای هوشمند است
شیائومی به لطف گوشیهای خود که مقرون به صرفهاند و ارزش زیادی را نسبت به پول ارائه میدهند، محبوب شد. با این حال، همه چیز به تدریج برای این شرکت تغییر کرده است. در سال جاری، این شرکت (و دیگر برندهای آن) 44 محصول غیر تلفن را راه اندازی کردند که چهار برابر بیشتر از تعداد گوشیهای هوشمندی است که طی همین دوره عرضه کرده اند. در پایان سال، پیش بینی میکنیم که این رقم سه برابر خواهد شد.
ممکن است شیائومی در ابتدا به عنوان یک شرکت متعلق به گوشیهای هوشمند آغاز به کار کرده باشد، اما در چند سال گذشته، طوری رشد کرده که تبدیل به یک اکوسیستم بزرگ با محصولاتی از طبقهبندیهای مختلف شده است. این شرکت نه تنها سخت افزار میفروشد، بلکه خدماتی را برای این محصولات و پلتفرمی را برای آنها برای اتصال به یکدیگر به فروش میرساند.
شیائومی سود بسیار کمی را از فروش گوشیهای خود به دست میآورد. گزارش مالی سال گذشته آشکار کرد که درآمد اصلی این شرکت از خدمات اینترنتی و تبلیغات است. با کاهش بازار گوشیهای هوشمند، دلیل این امر که چرا شیائومی و Redmi تنها به دستگاههای گوشی همراه اکتفا نکردهاند معلوم میشود. داشتن نمونه کارهای متنوع، نوعی قانون نانوشته برای شرکتهای بزرگ است و در مواردی که یک بازوی کسب و کار ممکن است ضعیف باشد، دیگر بازوها میتوانند برای آن جبران کنند.
با استفاده از مدل کسب و کار فعلی، شیائومی میتواند به رشد پایگاه کاربری خود، حتی از طریق محصولات غیر تلفنی، بپردازد. تعداد خانوادههای زیادی وجود دارد که ممکن است گوشی شیائومی نداشته باشند اما دارای یک تلویزیون Mi، فیلتر هوا میجیا، پروژکتور میجیا و یا تهویه کننده هوای میجیا باشند. از آنجایی که بیشتر محصولات لوازم خانگی آن هوشمند هستند، صاحبان دستگاه به طور خودکار به سیستم شیائومی متصل میشوند.
در تلاش برای رشد پایگاه کاربری خود، شیائومی چگونگی فروش محصولات به مصرف کنندگان را از طریق فروش آنلاین گرفته تا فروشگاههای فیزیکی که خریداران میتوانند به آنجا رفته و کار کردن با تعداد زیادی از محصولات را از نزدیک تجربه کنند، اصلاح کرده است. با این حال، هنوز هم زمانی که پای گوشیهایش به میان میآید کشمکشهایی با مشکلات تامین آن وجود دارد.
شیائومی در مدت کوتاهی خود را به خوبی ثابت کرده است. این غول چینی در حال حاضر دارای بزرگترین پلت فرم IoT در جهان میباشد و حریفی ندارد. هفته گذشته، صنعت نیمه رسانای خود را بازسازی کرد که منجر به تشکیل یک شرکت جدید شد که بر توسعه چیپهای AI و IoT، برای استفاده در محصولاتش، تمرکز خواهد کرد. Songguo، کسب و کار نیمه رسانای اصلی خود، به تمرکز بر روی پردازندههای گوشیهای همراه، ادامه خواهد داد.
با این حال، عقایدی وجود دارد که مدل کسب و کار فعلی شیائومی به این معنا نیست که مستعد به شکست نمیباشد. هنوز، بسیاری از مردم لوازم خانگی غیر هوشمند را خریداری میکنند و این بخش از بازار آن طور که بینی شده کاهش نیافته است. همچنین نگرانیهایی وجود دارد که سایر تولید کنندگان گوشیهای همراه میتوانند مدل کسب و کار خود را بدین صورت بازسازی کنند یا حتی با سازندگان لوازم خانگیای که قبلا تاسیس شدهاند همکاری کنند و شیائومی را به چالش بکشند.
منبع
مطالب مرتبط
شیائومی مانیتور منحنی HKC و میز ایستاده الکتریکی Loctek را برای گیمرها عرضه کرد
یوپین شیائومی دو محصول جدید و بسیار عالی را برای گیمرها به فروشگاه خود افزوده است. اولین محصول، مانیتور منحنی HKC میباشد که در انواع 29 اینچی و 34 اینچی عرضه میشود و محصول دوم آن میز ایستاده الکتریکی Loctek برای گیمرها است. مانیتور منحنی HKC مانیتور منحنی HKC در دو اندازه 29 اینچ و …
شیائومی ورژن میجیای رطوبت سنج و دماسنج بلوتوث QingPing را راه اندازی کرد
شیائومی محصول جدیدی را به نام ورژن میجیا رطوبت سنج و دماسنج بلوتوث QingPing عرضه کرده است. این محصول ممکن است مانند محصولی که در گذشته دیدهاید به نظر برسد، زیرا این دیوایس نسخه ارتقا یافتهی دماسنج و رطوبت سنج دیجیتالی است که شیائومی در سال 2018 با قیمت ارزان 59 یوان (~ 9 دلار) …
روبوراک P10 پرو: ربات جاروبرقی با مکش 7000Pa، کنترل صدا و عملکرد ویدیوی بیدرنگ
فناوری همچنان زندگی روزمره ما را آسانتر میکند. کارهایی را که در گذشته زمان زیادی از ما میگرفتند، اکنون به لطف فناوری میتوان بسیار راحتتر انجام داد. امروزه دستگاههایی مانند ماشینهای لباسشویی و ظرفشویی به ما کمک میکنند شستشویی را که قبلاً ساعتها طول میکشید، در چند دقیقه انجام دهیم. جاروبرقیهای رباتی نیز به همین …
شیائومی Dashboard DDPAI miniONE را با دوربین دید در شب بهبود یافته عرضه میکند
شیائومی یک دوربین داشبورد جدید به نام ورژن دید در شب DDPAI miniONE Dashcam را در پلتفرم Youpin راه اندازی کرده است. همانطور که از نام آن پیداست، این اولین دوربین داشبورد DDPAI نیست، بلکه این نسخه یک مدل ارتقا یافته با قابلیت دید در شب است. دوربینهای داشبوردی که قادر به ضبط فیلمهای واضح …