شیائومی به لطف گوشیهای خود که مقرون به صرفهاند و ارزش زیادی را نسبت به پول ارائه میدهند، محبوب شد. با این حال، همه چیز به تدریج برای این شرکت تغییر کرده است. در سال جاری، این شرکت (و دیگر برندهای آن) 44 محصول غیر تلفن را راه اندازی کردند که چهار برابر بیشتر از تعداد گوشیهای هوشمندی است که طی همین دوره عرضه کرده اند. در پایان سال، پیش بینی میکنیم که این رقم سه برابر خواهد شد.
ممکن است شیائومی در ابتدا به عنوان یک شرکت متعلق به گوشیهای هوشمند آغاز به کار کرده باشد، اما در چند سال گذشته، طوری رشد کرده که تبدیل به یک اکوسیستم بزرگ با محصولاتی از طبقهبندیهای مختلف شده است. این شرکت نه تنها سخت افزار میفروشد، بلکه خدماتی را برای این محصولات و پلتفرمی را برای آنها برای اتصال به یکدیگر به فروش میرساند.
شیائومی سود بسیار کمی را از فروش گوشیهای خود به دست میآورد. گزارش مالی سال گذشته آشکار کرد که درآمد اصلی این شرکت از خدمات اینترنتی و تبلیغات است. با کاهش بازار گوشیهای هوشمند، دلیل این امر که چرا شیائومی و Redmi تنها به دستگاههای گوشی همراه اکتفا نکردهاند معلوم میشود. داشتن نمونه کارهای متنوع، نوعی قانون نانوشته برای شرکتهای بزرگ است و در مواردی که یک بازوی کسب و کار ممکن است ضعیف باشد، دیگر بازوها میتوانند برای آن جبران کنند.
با استفاده از مدل کسب و کار فعلی، شیائومی میتواند به رشد پایگاه کاربری خود، حتی از طریق محصولات غیر تلفنی، بپردازد. تعداد خانوادههای زیادی وجود دارد که ممکن است گوشی شیائومی نداشته باشند اما دارای یک تلویزیون Mi، فیلتر هوا میجیا، پروژکتور میجیا و یا تهویه کننده هوای میجیا باشند. از آنجایی که بیشتر محصولات لوازم خانگی آن هوشمند هستند، صاحبان دستگاه به طور خودکار به سیستم شیائومی متصل میشوند.
در تلاش برای رشد پایگاه کاربری خود، شیائومی چگونگی فروش محصولات به مصرف کنندگان را از طریق فروش آنلاین گرفته تا فروشگاههای فیزیکی که خریداران میتوانند به آنجا رفته و کار کردن با تعداد زیادی از محصولات را از نزدیک تجربه کنند، اصلاح کرده است. با این حال، هنوز هم زمانی که پای گوشیهایش به میان میآید کشمکشهایی با مشکلات تامین آن وجود دارد.
شیائومی در مدت کوتاهی خود را به خوبی ثابت کرده است. این غول چینی در حال حاضر دارای بزرگترین پلت فرم IoT در جهان میباشد و حریفی ندارد. هفته گذشته، صنعت نیمه رسانای خود را بازسازی کرد که منجر به تشکیل یک شرکت جدید شد که بر توسعه چیپهای AI و IoT، برای استفاده در محصولاتش، تمرکز خواهد کرد. Songguo، کسب و کار نیمه رسانای اصلی خود، به تمرکز بر روی پردازندههای گوشیهای همراه، ادامه خواهد داد.
با این حال، عقایدی وجود دارد که مدل کسب و کار فعلی شیائومی به این معنا نیست که مستعد به شکست نمیباشد. هنوز، بسیاری از مردم لوازم خانگی غیر هوشمند را خریداری میکنند و این بخش از بازار آن طور که بینی شده کاهش نیافته است. همچنین نگرانیهایی وجود دارد که سایر تولید کنندگان گوشیهای همراه میتوانند مدل کسب و کار خود را بدین صورت بازسازی کنند یا حتی با سازندگان لوازم خانگیای که قبلا تاسیس شدهاند همکاری کنند و شیائومی را به چالش بکشند.
شیائومی اولین پهباد خود را در ماه مه 2016 به بازار عرضه کرد. این Mi Drone در دو نوع عرضه شد؛ نسخه 1080p با قیمت 2499 یوان و نسخه 4k با قیمت 2،999 یوان. در زمان راهاندازی، مدیر عامل شرکت شیائومی، لی جون، اظهار داشت که پهبادهای شیائومی بار دیگر محدودیت قیمت را در صنعت …
ردمی، زیر برند تجاری شیائومی، هفته گذشته چند دستگاه جدید را معرفی کرد. یکی از این محصولات نسخه جوانان ردمی بادز ۴ بود. این هدفون سومین دستگاه پس از بادز 4 و بادز 4 پرو است که اوایل امسال عرضه شد. همانطور که از نام آن پیداست، جدیدترین هدفون TWS با مشخصات کمی عرضه میشود …
سرخکن بدون روغن هوشمند 30L میجیا شیائومی از طریق سرمایه گذاری جمعی در مرکز خرید شیائومی رونمایی شد. این محصول دارای ظرفیت 30 لیتر بوده و دارای پنج لایه برای پخت و پز است. هر پنج لایه سرخ کن را میتوان به طور همزمان استفاده کرد. بالای سرخ کن میتواند 2000r/min هوای گرم ساطع کند در …
شرکت تکنولوژی هوآمی، یک شرکت سازنده گجتهای هوشمند پوشیدنی است که توسط شیائومی پشتیبانی میشود و به دلیل خط تولید ساعتهای هوشمند آمازفیتاش از شهرت زیادی برخوردار است. این شرکت اخیراً نوع جدیدی از یک دستگاه پوشیدنی BIP را به نام BIP Lite 1S آمازفیت معرفی کرده است. هم اکنون ساعت هوشمند BIP Lite 1S …
شیائومی 44 محصول متنوع را در تنها 3 ماه راه اندازی کرد، که نشان ميدهد این شرکت بیش از یک تولید کننده گوشیهای هوشمند است
شیائومی به لطف گوشیهای خود که مقرون به صرفهاند و ارزش زیادی را نسبت به پول ارائه میدهند، محبوب شد. با این حال، همه چیز به تدریج برای این شرکت تغییر کرده است. در سال جاری، این شرکت (و دیگر برندهای آن) 44 محصول غیر تلفن را راه اندازی کردند که چهار برابر بیشتر از تعداد گوشیهای هوشمندی است که طی همین دوره عرضه کرده اند. در پایان سال، پیش بینی میکنیم که این رقم سه برابر خواهد شد.
ممکن است شیائومی در ابتدا به عنوان یک شرکت متعلق به گوشیهای هوشمند آغاز به کار کرده باشد، اما در چند سال گذشته، طوری رشد کرده که تبدیل به یک اکوسیستم بزرگ با محصولاتی از طبقهبندیهای مختلف شده است. این شرکت نه تنها سخت افزار میفروشد، بلکه خدماتی را برای این محصولات و پلتفرمی را برای آنها برای اتصال به یکدیگر به فروش میرساند.
شیائومی سود بسیار کمی را از فروش گوشیهای خود به دست میآورد. گزارش مالی سال گذشته آشکار کرد که درآمد اصلی این شرکت از خدمات اینترنتی و تبلیغات است. با کاهش بازار گوشیهای هوشمند، دلیل این امر که چرا شیائومی و Redmi تنها به دستگاههای گوشی همراه اکتفا نکردهاند معلوم میشود. داشتن نمونه کارهای متنوع، نوعی قانون نانوشته برای شرکتهای بزرگ است و در مواردی که یک بازوی کسب و کار ممکن است ضعیف باشد، دیگر بازوها میتوانند برای آن جبران کنند.
با استفاده از مدل کسب و کار فعلی، شیائومی میتواند به رشد پایگاه کاربری خود، حتی از طریق محصولات غیر تلفنی، بپردازد. تعداد خانوادههای زیادی وجود دارد که ممکن است گوشی شیائومی نداشته باشند اما دارای یک تلویزیون Mi، فیلتر هوا میجیا، پروژکتور میجیا و یا تهویه کننده هوای میجیا باشند. از آنجایی که بیشتر محصولات لوازم خانگی آن هوشمند هستند، صاحبان دستگاه به طور خودکار به سیستم شیائومی متصل میشوند.
در تلاش برای رشد پایگاه کاربری خود، شیائومی چگونگی فروش محصولات به مصرف کنندگان را از طریق فروش آنلاین گرفته تا فروشگاههای فیزیکی که خریداران میتوانند به آنجا رفته و کار کردن با تعداد زیادی از محصولات را از نزدیک تجربه کنند، اصلاح کرده است. با این حال، هنوز هم زمانی که پای گوشیهایش به میان میآید کشمکشهایی با مشکلات تامین آن وجود دارد.
شیائومی در مدت کوتاهی خود را به خوبی ثابت کرده است. این غول چینی در حال حاضر دارای بزرگترین پلت فرم IoT در جهان میباشد و حریفی ندارد. هفته گذشته، صنعت نیمه رسانای خود را بازسازی کرد که منجر به تشکیل یک شرکت جدید شد که بر توسعه چیپهای AI و IoT، برای استفاده در محصولاتش، تمرکز خواهد کرد. Songguo، کسب و کار نیمه رسانای اصلی خود، به تمرکز بر روی پردازندههای گوشیهای همراه، ادامه خواهد داد.
با این حال، عقایدی وجود دارد که مدل کسب و کار فعلی شیائومی به این معنا نیست که مستعد به شکست نمیباشد. هنوز، بسیاری از مردم لوازم خانگی غیر هوشمند را خریداری میکنند و این بخش از بازار آن طور که بینی شده کاهش نیافته است. همچنین نگرانیهایی وجود دارد که سایر تولید کنندگان گوشیهای همراه میتوانند مدل کسب و کار خود را بدین صورت بازسازی کنند یا حتی با سازندگان لوازم خانگیای که قبلا تاسیس شدهاند همکاری کنند و شیائومی را به چالش بکشند.
منبع
مطالب مرتبط
یوپین شیائومی پهباد تاشو Fimi X8 SE 2020 را راهاندازی میکند
شیائومی اولین پهباد خود را در ماه مه 2016 به بازار عرضه کرد. این Mi Drone در دو نوع عرضه شد؛ نسخه 1080p با قیمت 2499 یوان و نسخه 4k با قیمت 2،999 یوان. در زمان راهاندازی، مدیر عامل شرکت شیائومی، لی جون، اظهار داشت که پهبادهای شیائومی بار دیگر محدودیت قیمت را در صنعت …
نسخه جوانان ردمی بادز ۴ با عمر باتری 20 ساعت معرفی شد
ردمی، زیر برند تجاری شیائومی، هفته گذشته چند دستگاه جدید را معرفی کرد. یکی از این محصولات نسخه جوانان ردمی بادز ۴ بود. این هدفون سومین دستگاه پس از بادز 4 و بادز 4 پرو است که اوایل امسال عرضه شد. همانطور که از نام آن پیداست، جدیدترین هدفون TWS با مشخصات کمی عرضه میشود …
سرخکن بدون روغن هوشمند 30L میجیا شیائومی در چین عرضه شد
سرخکن بدون روغن هوشمند 30L میجیا شیائومی از طریق سرمایه گذاری جمعی در مرکز خرید شیائومی رونمایی شد. این محصول دارای ظرفیت 30 لیتر بوده و دارای پنج لایه برای پخت و پز است. هر پنج لایه سرخ کن را میتوان به طور همزمان استفاده کرد. بالای سرخ کن میتواند 2000r/min هوای گرم ساطع کند در …
ساعت BIP Lite 1S آمازفیت با قیمت 369 یوان برای پیش سفارش عرضه شد
شرکت تکنولوژی هوآمی، یک شرکت سازنده گجتهای هوشمند پوشیدنی است که توسط شیائومی پشتیبانی میشود و به دلیل خط تولید ساعتهای هوشمند آمازفیتاش از شهرت زیادی برخوردار است. این شرکت اخیراً نوع جدیدی از یک دستگاه پوشیدنی BIP را به نام BIP Lite 1S آمازفیت معرفی کرده است. هم اکنون ساعت هوشمند BIP Lite 1S …