شیائومی به لطف گوشیهای خود که مقرون به صرفهاند و ارزش زیادی را نسبت به پول ارائه میدهند، محبوب شد. با این حال، همه چیز به تدریج برای این شرکت تغییر کرده است. در سال جاری، این شرکت (و دیگر برندهای آن) 44 محصول غیر تلفن را راه اندازی کردند که چهار برابر بیشتر از تعداد گوشیهای هوشمندی است که طی همین دوره عرضه کرده اند. در پایان سال، پیش بینی میکنیم که این رقم سه برابر خواهد شد.
ممکن است شیائومی در ابتدا به عنوان یک شرکت متعلق به گوشیهای هوشمند آغاز به کار کرده باشد، اما در چند سال گذشته، طوری رشد کرده که تبدیل به یک اکوسیستم بزرگ با محصولاتی از طبقهبندیهای مختلف شده است. این شرکت نه تنها سخت افزار میفروشد، بلکه خدماتی را برای این محصولات و پلتفرمی را برای آنها برای اتصال به یکدیگر به فروش میرساند.
شیائومی سود بسیار کمی را از فروش گوشیهای خود به دست میآورد. گزارش مالی سال گذشته آشکار کرد که درآمد اصلی این شرکت از خدمات اینترنتی و تبلیغات است. با کاهش بازار گوشیهای هوشمند، دلیل این امر که چرا شیائومی و Redmi تنها به دستگاههای گوشی همراه اکتفا نکردهاند معلوم میشود. داشتن نمونه کارهای متنوع، نوعی قانون نانوشته برای شرکتهای بزرگ است و در مواردی که یک بازوی کسب و کار ممکن است ضعیف باشد، دیگر بازوها میتوانند برای آن جبران کنند.
با استفاده از مدل کسب و کار فعلی، شیائومی میتواند به رشد پایگاه کاربری خود، حتی از طریق محصولات غیر تلفنی، بپردازد. تعداد خانوادههای زیادی وجود دارد که ممکن است گوشی شیائومی نداشته باشند اما دارای یک تلویزیون Mi، فیلتر هوا میجیا، پروژکتور میجیا و یا تهویه کننده هوای میجیا باشند. از آنجایی که بیشتر محصولات لوازم خانگی آن هوشمند هستند، صاحبان دستگاه به طور خودکار به سیستم شیائومی متصل میشوند.
در تلاش برای رشد پایگاه کاربری خود، شیائومی چگونگی فروش محصولات به مصرف کنندگان را از طریق فروش آنلاین گرفته تا فروشگاههای فیزیکی که خریداران میتوانند به آنجا رفته و کار کردن با تعداد زیادی از محصولات را از نزدیک تجربه کنند، اصلاح کرده است. با این حال، هنوز هم زمانی که پای گوشیهایش به میان میآید کشمکشهایی با مشکلات تامین آن وجود دارد.
شیائومی در مدت کوتاهی خود را به خوبی ثابت کرده است. این غول چینی در حال حاضر دارای بزرگترین پلت فرم IoT در جهان میباشد و حریفی ندارد. هفته گذشته، صنعت نیمه رسانای خود را بازسازی کرد که منجر به تشکیل یک شرکت جدید شد که بر توسعه چیپهای AI و IoT، برای استفاده در محصولاتش، تمرکز خواهد کرد. Songguo، کسب و کار نیمه رسانای اصلی خود، به تمرکز بر روی پردازندههای گوشیهای همراه، ادامه خواهد داد.
با این حال، عقایدی وجود دارد که مدل کسب و کار فعلی شیائومی به این معنا نیست که مستعد به شکست نمیباشد. هنوز، بسیاری از مردم لوازم خانگی غیر هوشمند را خریداری میکنند و این بخش از بازار آن طور که بینی شده کاهش نیافته است. همچنین نگرانیهایی وجود دارد که سایر تولید کنندگان گوشیهای همراه میتوانند مدل کسب و کار خود را بدین صورت بازسازی کنند یا حتی با سازندگان لوازم خانگیای که قبلا تاسیس شدهاند همکاری کنند و شیائومی را به چالش بکشند.
رفرنس DxOMark برای دادن امتیازی به جزئیات عملکردی دوربین دوگانه گوشی تازه رونمایی شده Mi Mix 3 شیائومی، سریع عمل میکند. آخرین و بهترین گوشی شیائومی امتیاز ترکیبی 103 را دریافت کرد که به امتیاز 108 برای عکس و امتیاز 93 برای ویدیو تقسیم میشود. این امتیاز با امتیاز ترکیبی 103 مربوط به Galaxy Note …
شیائومی سری Mi 11 را با اضافه کردن سه مدل جدید Mi 11 Ultra ،Mi 11 Pro و Mi 11 Lite برای بازار چین، تکمیل کرد. این شرکت برای مخاطبان جهانی خود نیز Mi 11 Ultra ،Mi 11i و Mi 11 Lite / 5G را معرفی کرده است. گوشی Mi 11i از طراحی صفحه تخت استفاده …
غول تولید کننده چینی، شیائومی، دارای چندین ساعت هوشمند و ساعت کوارتز در بین محصولات خود است. این کمپانی محصولاتی برای افراد مختلف و نیازهای متفاوت دارد. امروز، این شرکت کرادفاندینگ ساعت کوارتز فوقالعاده باریک TwentySeventeen شیائومی را آغاز کرده است که با قیمت 179 یوان (26 دلار) عرضه میشود. این ساعت بسیار شبیه نسل …
به تازگی شیائومی محصول جدیدی به محصولات خانه هوشمند خود اضافه کرده است که نسخه PTZ دوربین هوشمند 2 شیائومی نام دارد. این دوربین هوشمند 249 یوان (39 دلار) قیمت دارد، اما در حال حاضر برای پیشسفارش با قیمت 229 یوان (~36 دلار) در دسترس است. نسخه PTZ دوربین هوشمند 2 شیائومی دارای سنسور 4 …
شیائومی 44 محصول متنوع را در تنها 3 ماه راه اندازی کرد، که نشان ميدهد این شرکت بیش از یک تولید کننده گوشیهای هوشمند است
شیائومی به لطف گوشیهای خود که مقرون به صرفهاند و ارزش زیادی را نسبت به پول ارائه میدهند، محبوب شد. با این حال، همه چیز به تدریج برای این شرکت تغییر کرده است. در سال جاری، این شرکت (و دیگر برندهای آن) 44 محصول غیر تلفن را راه اندازی کردند که چهار برابر بیشتر از تعداد گوشیهای هوشمندی است که طی همین دوره عرضه کرده اند. در پایان سال، پیش بینی میکنیم که این رقم سه برابر خواهد شد.
ممکن است شیائومی در ابتدا به عنوان یک شرکت متعلق به گوشیهای هوشمند آغاز به کار کرده باشد، اما در چند سال گذشته، طوری رشد کرده که تبدیل به یک اکوسیستم بزرگ با محصولاتی از طبقهبندیهای مختلف شده است. این شرکت نه تنها سخت افزار میفروشد، بلکه خدماتی را برای این محصولات و پلتفرمی را برای آنها برای اتصال به یکدیگر به فروش میرساند.
شیائومی سود بسیار کمی را از فروش گوشیهای خود به دست میآورد. گزارش مالی سال گذشته آشکار کرد که درآمد اصلی این شرکت از خدمات اینترنتی و تبلیغات است. با کاهش بازار گوشیهای هوشمند، دلیل این امر که چرا شیائومی و Redmi تنها به دستگاههای گوشی همراه اکتفا نکردهاند معلوم میشود. داشتن نمونه کارهای متنوع، نوعی قانون نانوشته برای شرکتهای بزرگ است و در مواردی که یک بازوی کسب و کار ممکن است ضعیف باشد، دیگر بازوها میتوانند برای آن جبران کنند.
با استفاده از مدل کسب و کار فعلی، شیائومی میتواند به رشد پایگاه کاربری خود، حتی از طریق محصولات غیر تلفنی، بپردازد. تعداد خانوادههای زیادی وجود دارد که ممکن است گوشی شیائومی نداشته باشند اما دارای یک تلویزیون Mi، فیلتر هوا میجیا، پروژکتور میجیا و یا تهویه کننده هوای میجیا باشند. از آنجایی که بیشتر محصولات لوازم خانگی آن هوشمند هستند، صاحبان دستگاه به طور خودکار به سیستم شیائومی متصل میشوند.
در تلاش برای رشد پایگاه کاربری خود، شیائومی چگونگی فروش محصولات به مصرف کنندگان را از طریق فروش آنلاین گرفته تا فروشگاههای فیزیکی که خریداران میتوانند به آنجا رفته و کار کردن با تعداد زیادی از محصولات را از نزدیک تجربه کنند، اصلاح کرده است. با این حال، هنوز هم زمانی که پای گوشیهایش به میان میآید کشمکشهایی با مشکلات تامین آن وجود دارد.
شیائومی در مدت کوتاهی خود را به خوبی ثابت کرده است. این غول چینی در حال حاضر دارای بزرگترین پلت فرم IoT در جهان میباشد و حریفی ندارد. هفته گذشته، صنعت نیمه رسانای خود را بازسازی کرد که منجر به تشکیل یک شرکت جدید شد که بر توسعه چیپهای AI و IoT، برای استفاده در محصولاتش، تمرکز خواهد کرد. Songguo، کسب و کار نیمه رسانای اصلی خود، به تمرکز بر روی پردازندههای گوشیهای همراه، ادامه خواهد داد.
با این حال، عقایدی وجود دارد که مدل کسب و کار فعلی شیائومی به این معنا نیست که مستعد به شکست نمیباشد. هنوز، بسیاری از مردم لوازم خانگی غیر هوشمند را خریداری میکنند و این بخش از بازار آن طور که بینی شده کاهش نیافته است. همچنین نگرانیهایی وجود دارد که سایر تولید کنندگان گوشیهای همراه میتوانند مدل کسب و کار خود را بدین صورت بازسازی کنند یا حتی با سازندگان لوازم خانگیای که قبلا تاسیس شدهاند همکاری کنند و شیائومی را به چالش بکشند.
منبع
مطالب مرتبط
عکسهای گوشی Mi Mix 3 شیائومی امتیاز 108 را از DxOMark دریافت کرد
رفرنس DxOMark برای دادن امتیازی به جزئیات عملکردی دوربین دوگانه گوشی تازه رونمایی شده Mi Mix 3 شیائومی، سریع عمل میکند. آخرین و بهترین گوشی شیائومی امتیاز ترکیبی 103 را دریافت کرد که به امتیاز 108 برای عکس و امتیاز 93 برای ویدیو تقسیم میشود. این امتیاز با امتیاز ترکیبی 103 مربوط به Galaxy Note …
گوشی Mi 11i شیائومی با صفحه نمایش AMOLED تخت برای بازار جهانی عرضه میشود
شیائومی سری Mi 11 را با اضافه کردن سه مدل جدید Mi 11 Ultra ،Mi 11 Pro و Mi 11 Lite برای بازار چین، تکمیل کرد. این شرکت برای مخاطبان جهانی خود نیز Mi 11 Ultra ،Mi 11i و Mi 11 Lite / 5G را معرفی کرده است. گوشی Mi 11i از طراحی صفحه تخت استفاده …
کرادفاندینگ ساعت کوارتز TwentySeventeen شیائومی با قیمت 179 یوان آغاز شد
غول تولید کننده چینی، شیائومی، دارای چندین ساعت هوشمند و ساعت کوارتز در بین محصولات خود است. این کمپانی محصولاتی برای افراد مختلف و نیازهای متفاوت دارد. امروز، این شرکت کرادفاندینگ ساعت کوارتز فوقالعاده باریک TwentySeventeen شیائومی را آغاز کرده است که با قیمت 179 یوان (26 دلار) عرضه میشود. این ساعت بسیار شبیه نسل …
شیائومی نسخه PTZ دوربین هوشمند 2 خود را با رزولوشن 2.5K راه اندازی کرد
به تازگی شیائومی محصول جدیدی به محصولات خانه هوشمند خود اضافه کرده است که نسخه PTZ دوربین هوشمند 2 شیائومی نام دارد. این دوربین هوشمند 249 یوان (39 دلار) قیمت دارد، اما در حال حاضر برای پیشسفارش با قیمت 229 یوان (~36 دلار) در دسترس است. نسخه PTZ دوربین هوشمند 2 شیائومی دارای سنسور 4 …