شیائومی بدون شک یکی از بزرگترین شرکتهای فناوری جهان است. این تولید کننده چینی رشد سریع خود را نه تنها مدیون محصولات موفق، بلکه استراتژیهای قیمت گذاری تهاجمی خود است. با این حال، اگرچه نسبت ارزش به پول بالا و حاشیه سود کم محصولات به رشد شیائومی کمک کرده است، اما گزارشهای مالی چندان مطلوب نبوده است.
در نتیجه، این شرکت اخیراً استراتژی خود را برای تمرکز بر افزایش حاشیه سود و تغییر به سمت دستگاههای گرانتر تغییر داده است. ظاهراً این تغییر مؤثر بوده، زیرا سود شیائومی در سه ماهه دوم به دلیل فروش بالای گوشیهای هوشمند ممتاز دو برابر شده است. با این حال، خطر همچنان پابرجاست.
شیائومی گزارشهای مالی سه ماهه دوم سال را منتشر کرد. علیرغم مواجهه با چالشهای متعدد، این شرکت موفق به کسب موفقیت شده است. مجموع درآمد غول فناوری در این سه ماهه به 67.4 میلیارد یوان افزایش یافت که نشان دهنده رشد 13.2 درصدی نسبت به سه ماهه قبل است. این امر در صنعت فناوری رقابتی قابل توجه است. از نظر سودآوری، شیائومی سود خالص 5.1 میلیارد یوان را گزارش کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 147 درصد افزایش چشمگیر داشته است. این مقدار بالاترین سود فصلی این شرکت از سه ماهه چهارم سال 2021 است.
این شرکت موفق شد در بخشهای مختلف کسبوکار خود از جمله گوشیهای هوشمند، محصولات اینترنت اشیا و خدمات اینترنتی به حاشیه سود ناخالص ۲۱ درصدی دست یابد. این عدد بالاترین میزانی است که تا به حال بوده است، که نشان دهنده پرتفوی سودآورتر است. کسبوکار گوشیهای هوشمند شیائومی در این سهماهه بسیار خوب عمل کرده و حاشیه سود ناخالص 13.3 درصدی را نشان میدهد که بالاترین میزان تا به امروز است. درآمد گوشیهای هوشمند نسبت به سه ماهه گذشته 4.6 درصد افزایش یافته و به 36.6 میلیارد یوان رسیده است.
فراتر از تلفنهای هوشمند، بخش IoT و محصولات سبک زندگی نیز شاهد افزایش درآمد 12.3 درصدی در سال بوده که در مجموع به 22.3 میلیارد یوان رسیده است. حاشیه سود ناخالص در اینجا 17.6٪ بود. خدمات اینترنتی بخش مهمی از اکوسیستم شیائومی هستند و ناامید نشدند. این بخش با 6.8 درصد افزایش درآمد در سال به 7.4 میلیارد یوان رسید. حاشیه سود ناخالص برای این بخش 74.1 درصد بود.
به طرز چشمگیری، شیائومی توانست کل موجودی خود را به 38.5 میلیارد یوان کاهش دهد که کاهشی 33.5 درصدی نسبت به سال گذشته دارد. هزینههای کلی شرکت نیز کاهش یافته و با 2.3 درصد کاهش در سال به 10.2 میلیارد یوان رسید. هر دو معیار کارایی و مدیریت هزینه بیشتری را نشان میدهند. در نهایت، ذخایر نقدی به رقم بی سابقه 113.2 میلیارد یوان رسید که به شیائومی منابع کافی برای تحقیق و توسعه و خریدهای استراتژیک آینده را میدهد.
هاب گیتوی شیائومی در چین رونمایی شد. این گجت از طریق یک کمپین تامین مالی جمعی در 23 مارس راهاندازی میشود. جدیدترین مرکز کنترل اتصال خانه هوشمند شیائومی قادر است امکان اتصال صدها دستگاه را تامین کند. قیمت خرده فروشی این دستگاه 349 یوان (حدود 55 دلار) است، اما در طول دوره تامین مالی محصولی …
شیائومی رسماً از عرضه سری ردمی نوت 11 برای طرفداران خود در سراسر جهان خبر داد. نسخه جهانی این سری از نوت 11 وانیلی، ردمی نوت 11 اس، ردمی نوت 11 پرو و ردمی نوت 11 پرو 5G تشکیل شده است. سری ردمی نوت 11 ابتدا در اکتبر 2021 برای بازار چین معرفی شد. نوع …
چند روز پیش شیائومی دستگاه اتو دستی میجیا را تحت پلتفرم تامین مالی خود در شیائومی مال راه اندازی کرد. این محصول تنها 99 یوان (14 دلار) قیمت دارد. این دستگاه اولین محصول اتویی است که تحت نام تجاری میجیا راه اندازی میشود. طبق معمول، طراحی مینیمالیستیای را اتخاذ میکند که شیائومی بخاطر آن شناخته شده است …
در رویداد Mega شیائومی، این شرکت از فناوری جدید لنز Liquid در اولین گوشی تاشو خود یعنی Mi MIX FOLD رونمایی کرد. همچنین در کنار این محصول، این شرکت اولین تراشه پردازش سیگنال تصویر (ISP) خود-توسعه یافتهاش، یعنی Surge C1 را معرفی کرد. شیائومی میگوید پردازنده Surge C1 از SoC جدا شده و به طور …
سود شیائومی در سه ماهه دوم از فروش گوشیهای هوشمند ممتاز دو برابر شد
شیائومی بدون شک یکی از بزرگترین شرکتهای فناوری جهان است. این تولید کننده چینی رشد سریع خود را نه تنها مدیون محصولات موفق، بلکه استراتژیهای قیمت گذاری تهاجمی خود است. با این حال، اگرچه نسبت ارزش به پول بالا و حاشیه سود کم محصولات به رشد شیائومی کمک کرده است، اما گزارشهای مالی چندان مطلوب نبوده است.
در نتیجه، این شرکت اخیراً استراتژی خود را برای تمرکز بر افزایش حاشیه سود و تغییر به سمت دستگاههای گرانتر تغییر داده است. ظاهراً این تغییر مؤثر بوده، زیرا سود شیائومی در سه ماهه دوم به دلیل فروش بالای گوشیهای هوشمند ممتاز دو برابر شده است. با این حال، خطر همچنان پابرجاست.
شیائومی گزارشهای مالی سه ماهه دوم سال را منتشر کرد. علیرغم مواجهه با چالشهای متعدد، این شرکت موفق به کسب موفقیت شده است. مجموع درآمد غول فناوری در این سه ماهه به 67.4 میلیارد یوان افزایش یافت که نشان دهنده رشد 13.2 درصدی نسبت به سه ماهه قبل است. این امر در صنعت فناوری رقابتی قابل توجه است. از نظر سودآوری، شیائومی سود خالص 5.1 میلیارد یوان را گزارش کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 147 درصد افزایش چشمگیر داشته است. این مقدار بالاترین سود فصلی این شرکت از سه ماهه چهارم سال 2021 است.
این شرکت موفق شد در بخشهای مختلف کسبوکار خود از جمله گوشیهای هوشمند، محصولات اینترنت اشیا و خدمات اینترنتی به حاشیه سود ناخالص ۲۱ درصدی دست یابد. این عدد بالاترین میزانی است که تا به حال بوده است، که نشان دهنده پرتفوی سودآورتر است. کسبوکار گوشیهای هوشمند شیائومی در این سهماهه بسیار خوب عمل کرده و حاشیه سود ناخالص 13.3 درصدی را نشان میدهد که بالاترین میزان تا به امروز است. درآمد گوشیهای هوشمند نسبت به سه ماهه گذشته 4.6 درصد افزایش یافته و به 36.6 میلیارد یوان رسیده است.
فراتر از تلفنهای هوشمند، بخش IoT و محصولات سبک زندگی نیز شاهد افزایش درآمد 12.3 درصدی در سال بوده که در مجموع به 22.3 میلیارد یوان رسیده است. حاشیه سود ناخالص در اینجا 17.6٪ بود. خدمات اینترنتی بخش مهمی از اکوسیستم شیائومی هستند و ناامید نشدند. این بخش با 6.8 درصد افزایش درآمد در سال به 7.4 میلیارد یوان رسید. حاشیه سود ناخالص برای این بخش 74.1 درصد بود.
به طرز چشمگیری، شیائومی توانست کل موجودی خود را به 38.5 میلیارد یوان کاهش دهد که کاهشی 33.5 درصدی نسبت به سال گذشته دارد. هزینههای کلی شرکت نیز کاهش یافته و با 2.3 درصد کاهش در سال به 10.2 میلیارد یوان رسید. هر دو معیار کارایی و مدیریت هزینه بیشتری را نشان میدهند. در نهایت، ذخایر نقدی به رقم بی سابقه 113.2 میلیارد یوان رسید که به شیائومی منابع کافی برای تحقیق و توسعه و خریدهای استراتژیک آینده را میدهد.
منبع
مطالب مرتبط
درگاه هاب شیائومی میتواند صدها دستگاه خانه هوشمند را به هم متصل کند
هاب گیتوی شیائومی در چین رونمایی شد. این گجت از طریق یک کمپین تامین مالی جمعی در 23 مارس راهاندازی میشود. جدیدترین مرکز کنترل اتصال خانه هوشمند شیائومی قادر است امکان اتصال صدها دستگاه را تامین کند. قیمت خرده فروشی این دستگاه 349 یوان (حدود 55 دلار) است، اما در طول دوره تامین مالی محصولی …
شیائومی سری ردمی نوت 11 را برای بازار جهانی عرضه میکند
شیائومی رسماً از عرضه سری ردمی نوت 11 برای طرفداران خود در سراسر جهان خبر داد. نسخه جهانی این سری از نوت 11 وانیلی، ردمی نوت 11 اس، ردمی نوت 11 پرو و ردمی نوت 11 پرو 5G تشکیل شده است. سری ردمی نوت 11 ابتدا در اکتبر 2021 برای بازار چین معرفی شد. نوع …
شیائومی دستگاه اتو دستی میجیا را کرادفاند کرد
چند روز پیش شیائومی دستگاه اتو دستی میجیا را تحت پلتفرم تامین مالی خود در شیائومی مال راه اندازی کرد. این محصول تنها 99 یوان (14 دلار) قیمت دارد. این دستگاه اولین محصول اتویی است که تحت نام تجاری میجیا راه اندازی میشود. طبق معمول، طراحی مینیمالیستیای را اتخاذ میکند که شیائومی بخاطر آن شناخته شده است …
شیائومی اولین تراشه پردازش سیگنال تصویر خود را با نام Surge C1 معرفی کرد
در رویداد Mega شیائومی، این شرکت از فناوری جدید لنز Liquid در اولین گوشی تاشو خود یعنی Mi MIX FOLD رونمایی کرد. همچنین در کنار این محصول، این شرکت اولین تراشه پردازش سیگنال تصویر (ISP) خود-توسعه یافتهاش، یعنی Surge C1 را معرفی کرد. شیائومی میگوید پردازنده Surge C1 از SoC جدا شده و به طور …